#Goodreads TAG

Един малък книжен таг и от мен. Благодарности на В книжна кома (The crazy admins) за тагването. В края на поста ще пооча тези, които аз избирам, а междувременно и всеки друг блогър е свободен да се включи.
Аз също нямам представа от къде е дошла идеята за тага, макар че съм го срещала в английски блогове и влогове на британски буктюбъри...Доста интересно звучи, макар че доста рядко ползвам сайта Goodreads (забравям, виновна съм), но пък обичам да попълвам книжни въпросници. :3
 
 
1. Коя беше последната книга, която маркирахте като прочетена?
- Сега като отворя и проверя, това е била "Безликите" - третата книга от поредицата за Скълдъгъри Плезънт (най-новата ми любима поредица) на Дерек Ланди (този човек има безумно въображение!). Съвсем скоро обаче ще отбележа четвъртата - "Мрачни дни".

2. Кои са книгите, които четете в момента?
- Това е много сериозен въпрос, на който едва бих отговорила, защото в последно време съм на разнообразни теми и ще стане много шарено, добавя ли ги в страницата. Просто защото финтъзи жанрът ми дойде в повечко, пък захванах някои по-леки и съвременни неща, но пък ме отегчиха...от там минах на трилъри и мистерии, които пък пак ме пренесоха на фентъзито и...както и да е, изброявам само някои, които скоро ще завърша: "Гневън и зората" на Рене Ахдие, "Валхала" на Робърт Дж. Мразек, "Лятно утро, лятна нощ" на Рей Бредбъри, "Последните българи" на Делиян Маринов, "Преди катастрофата" на Ноа Хоули...

3. Коя книга добавихте последно към списъка си за четене?
- Сега ще добавя сборникът "Летни дни и летни нощи", която е най-последната книга и в библиотеката ми. Тя пристигна с кутията BOPS за месец август и само изчаквам, да започнат да жълтеят и кафевеят листата по дърветата, за да я подхвана - летните истории ще ми станат есенни.

4. Коя е следващата книга, която сте запланували да прочетете?
- Преди време си имах едно TBR (книжно бурканче) и си теглех листче от него (веднъж в месеца), така че четях книги, паднали се на случаен принцип, заедно с всичко останало, което е попаднало в to-read списъка...Но съм си подредила една купчинка с книги на един рафт, които задължително трябва да прочета в следващия месец и когато те се свършат, подреждам нова купчинка. На такъв принцип запланувам четенето, а в момента докато не си свърша купчинката, нищо не планувам (тя е тази от видеото по-горе ^_^)

5. Използвате ли системата за оценяване на Goodreads?
- Да и много ми харесва именно категоричното поставяне на оценка със звездички - книгата или ми харесва или не ми харесва. Макар че, ако не ми е харесала, просто я пращам в друга категория и не й давам никакви звезди, че дори и ревюта не пиша, но пък книги, които са получили по пет звезди от мен са страшно много и в тези пет звезди е включена оценката ми на всеки отделен герой, на корицата, на стила на автора, на превода дори, не само на самия сюжет, защото сюжетът може да е много зле, но да има един герой, който да обере точките и да компенсира абсолютно всичко...
6. Изпълнихте ли своето читателско предизвикателство за 2016 година?
- Никакъв шанс. Хахах. Но сериозно, оставам ми около 66 книги и вероятно ще намеря време да прочета половината, особено след като идва началото на учебната година, а 'моите' дяволченца ще са трети клас (с програмата в първи и втори беше лесно, мда). Поставих си висока летва за тази година, вярвайки, че ще имам повече време за повече книги, но нещата се преобърнаха и тази година не ми е особено ползотворна от към четене, уви...

7. Имате ли wishlist?
- 168 официално добавени, като една част са все книги, които ги няма преведени на български и са в списъка, за да се подсетя някой ден, че имам огромно желание да прочета именно тези книги (бъдат ли преведени и издадени).

8. Коя е следващата книга, която планирате да си купите?
- Вмъквам към отговора си, че предстои промоция, една от онези, от които ти се иска да изкупиш половината книжарница...Но да си призная имам достатъчно книги, които ме очакват, а и в последно време няма достатъчно неща, които да ми хванат окото (пък и трябва да си запазя нещичко за коледния панаир, иначе няма да е интересно). Тока, което имам намерение да си взема е "Кралят беглец" - втората книга на Дженифър Нилсен. Обожавам първата - "Фалшивият принц" и нямам търпение да погълна продължението...

9. Имате ли любими цитати, който обичате да споделяте?,
- Имам изключително много любими цитати и то все свързани с книгите и четенето, постоянно търся да споделям такива и във FB страницата. Този който ми е най-любим е от един много скъп за мен автор и от неговата книга, която изключително много ме разчувства на времето:
"Добрият читател е половин писател. Втората половина се появява тогава, когато седнеш и напишеш точно това, което ти харесва като читател." от Нколай Табаков, романът "Да".

 
10. Кой е любимият ви автор?
- Така, книги може и да не попълвам често, но авторите все си ги подновявам и като отровя страницата на goodreads, на челно място са ми сър Артът Конан Дойл, Александър Дюма от класиците; Майкъл Скот, Дан Браун, Дерек Ланди, Джим Бъчър, Нийл Геймън, Пратчет (естествено), Роджър Зелазни, Мери Х. Кларк (кралицата на съспенса, прекрасна авторка е) и така нататък...

11. Присъединили ли сте се към някои групи?
- Предполагам да и то към доста групи, но не ги следя, знам че скоро търсих книжни снимки за едни колажи и попаднах на няколко групи, но до там (достатъчни са ми групите във фейсбук :D)

12. Колко книжни рафтчета (bookshelves) имате в Goodreads?
- read, currently-reading, to-read, dropped (категорията създадох още като студентка и все още попада по нещо и в нея), favorites, manga (защото разделям японските манга комикси на различен вид художествена литература, другите комикси са си просто комикси), on-hold ("Герой на нашето време" е виновен за това рафтче), re-read (в чест на "Граф Монте Кристо").


Това беше от мен и този Goodreads tag, а както споменах в началото, сега ще тагна още някой, за да продължа традицията, в същото време и всеки друг желаещ може да се включи.
Мартина и Кристина от Книгоядец, Натали от Претрупаното книжно рафтче


Коментари

translate

Популярни публикации от този блог

За Любовта... / есе /

Вазов го е казал - "Опълченците на Шипка" - 1877

Якудза - Японската мафия