Блясъкът на Оскарите (съпоставка със Златен глобус и Бафта)
Оскар |
Златен глобус |
Златните глобуси минаха под съпровода на един от най-големите скандали на миналата година, който втрещи Холивуд, а в последствие и цял свят, когато една след друга много актриси споделиха за своите преживявания и проблеми с колегите си - актьори, продуценти, изпълнителни директори и т.н. през годините. Някои дори се върнаха петнайсетина-двайсет години назад, за да споделят и още повече да разбунят духовете на драмата. Глобусите бяха обгърнати от черни тоалети, някои от тях доста провокативни, въпреки протестите срещу насилието и посегателството срещу жените...но, все пак е важно, че са носели рокли от по няколко милиона...
БАФТА |
Черните тоалети и белите рози останаха на заден план през третия месец от тази година, когато дойде време да се раздадат и Оскарите - вече 90и път! (много ми е интересно след десет години какво ли шоу ще е)
Скандалите си продължаваха все пак, а миналогодишната издънка на организаторите и на водещия Джими Килъм (който пък за сметка на това тази година имаше пълната свобода да се шегува с тази издънка) - грешката по връчването на наградата за най-добър филм за La La Land и Moonlight.
Елизабет Мос |
Сандра Бълок |
Смея да твърдя, че на Оскарите най-ясно се демонстрира обявената преди седмици тенденция в модата за 2018 година - блясък и пайети или изчистени и много ярки тоалети, без неутрални тонове, никакъв пух, перушинки и кожа, а само текстил, по-закрити рамене, лек привкус на 80-те години, по-удобни и елегантни обувки, а не някакви извратени подобия на такива. Разбира се, че си имаше и смехотворни съчетания, което лично по мое мнение съвсем спокойно би могло да се получи и с тоалети под 7 милиона. Именно 7 милиона беше и ограничението, което се наложи върху звездите от кино индустрията - тоалетите им не биваше да струват повече от това...и сигурно това ограничение е предизвикало несполучливите избори на тоалети...
А сега, преди да продължа с подбора на модели от Червения килим, по-подробно за самите...
Оскари:
Сам Рокуел взима оскара за поддържаща мъжка роля в "Три билборда извън града", Златен глобус и БАФТА също отидоха при него в тази категория.
Оскарът за грим е за "Най-мрачният час". (плюс една БАФТА)
"Невидима нишка" печели статуетката за костюми.
"Икар", филм за разкриването на огромния допинг скандал в руския спорт взе Оскарът за документален филм.
"Оскар" за "Формата на водата" за сценография.
Оскарът за чуждоезичен филм отива в Чили за "Фантастична жена".
Алисън Джани с "Оскар" за поддържаща женска роля в "Аз, Тоня". През януари тя взе и Златен глобус в тази категория, а през миналия месец и БАФТА.
"Тайната на Коко" и баскетболистът Коби Брайънт взимат оскари за анимация. БАФТА и Глобус също.
Признание и за "Блейд Рънър 2049" с наградата за специални ефекти.
След наградите за звук и звуков монтаж, филмът на Кристофър Нолън - "Дюнкерк" получава приза.
Сценарните оскари отиват при "Призови ме с твоето име" и "Бягай!" (от чисто политическа гледна точка беше пределно ясно)."Призови ме с твоето име" получи Бафта за адаптиран сценарий.).
Роджър Дийкинс взима оскара за операторско майсторство по филма "Блейд рънър 2049".
Александър Депла приема втори "Оскар" от името на "Формата на водата" - и втори за себе си от седем номинации за музиката към филма.
Гийермо дел Торо с наградата за режисура към филма "Формата на водата" (един от любимите ми за миналата година), БАФТА също беше за него в същата категория.
Гари Олдман за Уинстън Чърчил в "Най-мрачният час" за главна мъжка роля - абсолютно заслужена и предвидима награда. Гари Олдмън взе също и Златен глобус и Бафта. Това е неговата година!
Франсис Макдорманд печели приза за главна женска роля, като по-рано през тази година взе също така и Злаген глобус за ролята си в "Три билборда извън града". Прекрасно изпълнение в ролята си, така че си беше заслужено.
"Формата на водата" на Гийермо дел Торо получи приза за филм.
Но трябва да отбележа, че наградата Златен глобус и БАФТа в тази категория бяха присъдени на "Три билборда извън града".
С едно кратко обобщение - напълно очаквани награждавания в изцяло политическа насоченост, така че ако още не сте гледали филмите победители, направете го и ще разберете цялата политическа картинка в света, нищо не би ви убегнало.
Снимките, които съм споделила по-надолу са взети от страниците на EVA и Us Weekly, където и по-подробно са представени имената на модните къщи, чиито творения актрисите разходиха снощи по червения килим. Скромните ми наблюдения са, че Dior Calvin Klein бяха най-предпочитаните модни къщи.
Подбраните снимки на най-интересни тоалети:
Ема Стоун с панталон. Мерил Стрийп с изчистена червена рокля. Никол Кидман с красиво наситено синьо. Сандра Бълок със златисто и черно, тоател, който мисля, че е един от най-хубавите от събитието. Упи Долдбърг можеше да избере и нещо не толкова...принцеско. Франсис Макдорман, носителката на Оскар, с твърде подчертаваща възрастта й рокля. Хелън Мирън с изчистено и елегантно синьо.
Ашли Джъд - една от първите актриси, проговорили срещу Харви Уайнстийн с изчистена и също така елегантна лилава рокля (а не като на Глобусите). Дженифър Лоранс също е заложила на блясък в цялата рокля, подобно на Гал Гадот. Салма Хайек...не мога да я коментирам. Роклята е като с някакви индийски щрихи...Бети Габриел и Тераджи Хенсън също са с най-неподходящо подбраните тоалети...за по седем милиона?
Благодаря за търпението и вниманието, ще се радвам да споделите дали това са били Вашите очаквания за победителите на вчерашните на гради на Филмовата академия, разочарования и, разбира се, коментар по тоалетите на звездите :)
А за това, което се случва с блога и защо започвам да пиша не само за книги ще споделя в една от следващите си публикации.
Коментари
Публикуване на коментар