Геройствата в "Призвание Герой 4"

Ще пропусна обяснението какво точно представляват книгите-игри, мисля, че вече съм го правила, когато съм писала за други такива, така че по същество започвам с първата дебютна история в "Призвание Герой 4" (Сдружение "Книги-Игри", 2015) - "Зъби" на Стефан Стефанов.
Приключението ми хареса изключително много, но не само заради изпипаността от към детайли в епизодите, към подредбата на различните варианти на историята и развръзката но и заради привързаността ми към класическите литературни герои-вампири. Тук героят е вампирката Елия, окована в продължение на 13 години в подземие, докато един ден не бъде освободена...защото е необходима.
Основният елемент тук, с който трябва да се справи читателят-играч е жаждата на вампира, природата на Елия, да прояви упоритост и да не се подведе по някой епизод, който би провалил мисията на вампирката.

Силно начало за сборника от Стефан Стефанов.
"Убежището" на Радослав Апостолов е втората история в сборника книги-игри.

Малко трудно изиграх тази история, затрудни ме цялото това пресмятане и изчисляване на здраве, пари, хранителни запаси - също Дневник в началото на историята, с определени параметри, които трябва да се изберат или попълнят, и отново всеки един елемент, дали спечелен или загубен по време на изминаваните епизоди влияе на развоя, на ужасът, който сполетява героите, на устойчивостта на Убежището и това, което ще последва след като вратата се отвори.
Уви, тук загинах...не предвидих добре нещата, за да поема по друг епизод, докато четях и свърших като герой пред една църква...
С тази си книга-игра, с която дебютира и Радослав Апостолов, се демонстрира голям обхват от познания на автора, а не просто въображение, към това какво е необходимо при изграждането на едно истинско убежище при необходимост преди евентуален апокалиптичен катаклизъм. Похвално.
Любимата ми история обаче е последната, която също се завърта около един друг мой любим митологичен вид, а именно върколаците.
Дебют и за Слави Ганев (благодарности, ти си знаеш за какво!) и неговата "Вълча дупка".

Един странник, скитащ от място на място търси укритие преди следващото пълнолуние. Остават му само няколко часа и трябва да стори нещо, да се барикадира, преди времето му да изтече и да е загубил пълен контрол над разума си...преди вълкът да освирепее.
Времето е много важен фактор, както и предметите, които читателят-герой събира по време на историята, които разменя или употребява, за да получи нещо друго, с което пък да си послужи в последствие. Много герои, но изключително лек език на писане. Тази история и предходната са доста близки по фактор събиране на материали за изграждане на нещо, и двете се развиват на територията на България, само че тук времето тече по много различен начин, защото героят трябва да пести всичко до минута (или пет), да се оправя със свещеник-ловец на вълци, с таласъми, които му дават загадки, да лъже, да помага, да бяга и да се крие, да разменя вещи за други, в зависимост от това кое на читателя ще му се стори най-необходимо, за да изгради барикадите на вълчата си дупка и да спаси селото от...себе си.
Доволно завърших историята, с около сто точки, барикадите не удържаха върколака напълно, но поне достатъчно, за да няма пострадали хора, а само един унищожен месарски магазин :D
Не съм чела предходните Призвания, но от това останах доволна, трите истории са многоцветни и разнообразни, и всеки читател ще намери нещо любимо в тях, нещо, което да напомня с приятна носталгия на книгите-игри от края на миналия век :)
А и да не забравя - има страхотни илюстрации по страниците.
Последните страници от "Призвание Герой 4" са посветени на интервю с един друг вихър в света на книгите-игри - Сикамор Брайт. Хубави думи от човек, открил своето Призвание (въпреки образованието си). Книгите-игри продължават да се развиват с нови сили!
Благодарности на Александър Торофиев за книгата, следващия път ще си говорим лично. ;)
Благодарности на Александър Торофиев за книгата, следващия път ще си говорим лично. ;)
Коментари
Публикуване на коментар