Книгоподобна равносметка за 2015. Книжно посрещане на 2016!

 Последната равносметка...
2015 беше една изключителна година за мен, за блога, за взаимоотношенията и насоките ми към някои особености в литературата, които преди избягвах или пренебрегвах. Тук добавям скептицизмът ми към жени-авторки, нетърпимостта ми към сюжет, написан в първо лице ("Аз") и още няколко дреболийки, но...ето на, че това през изминалата книжна литература беше преодоляно чисто и просто от самата страст към литературата, към книгите и към разнообразните стилове на авторите.
Не беше кой знае колко лека година, но пък беше чудесна.

Опитах се да изброя в един списък всички книги, които купих тази година, а и не само купените - и онези, които ми бяха подарени, и предоставени от издателствата, и...от самите автори, но не ми се получи преброяването. Благодарна съм за всичко това, благодарна съм за всяка една книга, за всяко едно заглавие и думичка, излязла от под ръката на моите любими автори, на онези, с които тепърва се запознах, благодарна съм на преводачи и редактори, на художници на корици, на, на, на...
Да.
Издателствата.

Вярно, че не написах всички ревюта на книги, които прочетох през тази година, не винаги ми оставаше достатъчно време, но все пак ще компенсирам и няма да остане книга без ревю (обещавам!). 
Вярно е и че не успях да прочета всички книги, които населиха личната ми библиотека, броят им расте, както и броят на рафтовете, които се коват по стената, но и за тях ще дойде момент, няма да има пропусната книга, няма да има уважен автор, а издателствата ме очароват все повече и повече с невероятните си книжни шедьоври, с кориците и оформлението на книгите си изобщо.

През изминалата година имах удоволствието да се запозная лично с някои много уважавани от мен, а и любими при това, български автори - Делиян Маринов, Сибин Майналовски, Валентин Попов, Донко Найденов, Явор Цанев, Весела Фламбурари, Силвия Петрова и така нататък...
Истинско удоволствие беше за мен да прочета и напиша ревю на книга, която все още не беше излязла на пазара ("Пепел от мрак" от Валентин Попов). Присъствах и на самото представяне на книгата, в което участвах и се надявам да създадох желаното от самия автор впечатление у читателите му. 

С Делиян Маринов и Силвия Петрова имах честта да се запозная на тяхното чудно събитие - Походът на българското епично фентъзи, събитие, на което се разкри целият разкош на фентъцито през очите на двама автори и техните почитатели. На същото събитие присъства и издателката Весела Люкцанова, с която и си поговорих за книгоиздаването.

Двата Панаира на книгата - май и декември, - бяха също чудесни и ми дадоха поводи за много срещи с познати, също и за много запознанства - Милена Ташева от "Софтпрес", Йоана Ванчева от "Емас", Александър Торофиев (и Слави Ганев) от Книгите-игри,  Весела Фламбурари...
През тази година благодарение на Никола Христов и "Бард" имах възможност да открия нови любими имена и чудесни книги. А промоциите на "Сиела" допълнително подхранваха състоянието на библиотеката ми.

Може би пропускам някое име, не знам, но въпреки това благодарностите ми са към всички онези, които подкрепиха блога ми, страницата във Фейсбук (която за няколко месеца се сдоби редовни читатели), към всеки, който ми е дава съвет, споделял е интересите и страстта ми към книгите, мотивирането към редовно поддържане на страницата и за новото оформление, за следенето. Благодаря и за всичките контакти, които изградих през тази минаваща година с други книжни блогъри, с които обменяхме идеи за блоговете си, с които разменяхме препоръки за книги, обсъждахме прочетеното и се забавлявахме с въображението на нашите любими автори.
Насърчавам издателствата за още повече промоции, за още повече книжни игри с награди, естествено - книги!
Насърчавам авторите за още повече издадени произведения, за още повече литературни конкурси и...абе, още повече книжни дни!

Няма да споделям линкове към публикации, за първи път няма да давам активни връзки, това ще е просто едно писание, отчет и благодарност към отминаващата година, и с пожелание за блога, за блогърите, за издатели, преводачи, редактори, художници, за авторите и всички останали, с които сме...на един акъл относно книгите... ;)

Весело посрещане на Новата 2016 година и нека бъде още по-книжнобогата! 

Коментари

translate

Популярни публикации от този блог

За Любовта... / есе /

Якудза - Японската мафия

Цитати от...Цитати за... (Васил Левски)